יום ראשון, 19 בפברואר 2012

מה בין הקשבה אמיתית לדיבור


אימון יחסים בין בני זוג יתן לכם הרגשה מצויינת
תרבות הדיבור בין אנשים, ובפרט בני זוג לוקה בחסר. אנשים מגלים חוסר סבלנות להאזין לדברי האחר, וכך אינם מאפשרים לאחר לסיים את דבריו וקוטעים לו את חוט המחשבה. ניתן להסביר זאת כמלחמה בין הסביבה החיצונית והפנימית. כאשר אין הקשבה אמיתית מהלב, אלא רק רצון לדבר יש מרדף בין הרצון לומר כמה שיותר דברים לבין הצורך להקשיב.

כיצד אימון אישי עשוי להשפיע על יחסים בין בני זוג
כאשר בני זוג מנהלים קשר זוגי בדרך כלל קיים קונפליקט בין הרצונות האישיים שלהם לבין הרצונות המשותפים שלהם כבני זוג. בתחילת הקשר, בדרך כלל קיים צורך להרשים אחד את השנייה. בני הזוג מעוניינים להיות כל דקה פנויה אחד עם השנייה. כל דקה שהם מבלים לנפרד גורמת לגעגועים ובמפגש ביניהם הרצונות המשותפים באים לידי ביטוי. בתהליך של אימון יחסים בין בני זוג לומדים בעזרת כלים מסוימים כמו דמיון מודרך או מדיטציה, לכבד את צרכיו של האחר. בני זוג שישכילו לבנות מרחב זוגי יוכלו ליהנות משנים משותפות ביחד. 
הקשבה מהלב תביא לשלום בית

כיצד הקשבה מהלב מסייעת בשיפור התקשורת האישית
הקשבה מהלב היא יכולת של אנשים להקשיב לאחר ולראות את נקודת מבטו. בשנים האחרונות כתוצאה מאורח החיים המהיר אנשים מסמנים לעצמם מטרות ומסרבים להקשיב לאחר. חוסר ההקשבה פוגעת בצד השני וביחסים עם הסביבה הקרובה. הקשבה מהלב מסייעת בשיפור התקשורת הבין אישית, שהיא הבסיס ליצירת קשר חיובי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה