יום ראשון, 13 במאי 2012

כיצד מימוש עצמי יתבטא בתחומי החיים השונים



זכותו של אדם להביא את עצמו לידי מימוש עצמי בתחומים שונים בחיים בתנאי שהשגת המימוש העצמי איננה פוגעת בסביבה. מימוש עצמי עשוי לבוא לידי ביטוי בתחומים שונים בחיים: עבודה, זוגיות. העבודה עונה על הצורך של האדם להביא לידי ביטוי את כישוריו, על ידי עיצוב עולמו הרוחני. מימוש עצמי בעבודה יבוא לידי ביטוי בצורה שתתקבל יעילה על ידי מקבלי ההחלטות בחברה.

מימוש עצמי בחיים גם משליכים על הקריירה
גוף ונפש בראי הרפואה הסינית

לפי הרפואה הסינית, יש להסתכל על גוף האדם כמכלול אחד המושפע מהסביבה. המאמינים ברפואה הסינית רואים בצ'י אנרגיה האחראית על כל המחלות בחיים. בשונה מהרפואה הרגילה, הרפואה הסינית איננה מחכה לתסמיני המחלה כדי שהחולה יגיע לטיפול, אלא מסייעת במניעת המחלה לפני התפרצותה.מכאן החיבור בין גוף ונפש הוא הכרחי.

כיצד יוגה מסייעת לשיפור התחושה אצל נשים בגיל המעבר

נשים בגיל המעבר חובות שינויים בגופן, כך שמדובר בתהליך הכרחי לכל אישה. נשים רבות מנסות להיות נשות קריירה ובמקביל לדאוג לבית, תוך ניסיון להתרגל לשינויים החלים בגופן לקראת גיל המעבר. בגיל המעבר גופה של האישה חווה לא מעט שינויים:מערכת העצבים משתנה, האישה נפרדת מתפקידים קודמים. אימון אישי לנשים בגיל המעבר מהווה הזדמנות לנשים לעצב את הזהות החדשה שלהן. במסגרת אימון אישי לנשים בגיל המעבר הן ילמדו להתיידד עם גופן במסגרת תרגול יוגה. חיזוק קביעת הגבולות ושליטה באנרגיה על ידי תרגול יוגה עשוי לסייע לנשים להתמודד עם השינויים בגופן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה